OBSERWUJ MNIE

piątek, 20 października 2017

SZYBKIE ŚNIADANIE | KASZA KUKURYDZIANA NA SŁODKO


Kasza kukurydziana jest jednym z zapomnianych produktów spożywczych. Rzadko spotykam ją w jakikolwiek przepisach. Warto o niej pamiętać ponieważ dostarcza naszemu organizmowi błonnika, witaminy B1 i PP, beta-karoten oraz witaminę E. Idealnie nadaję się dla alergików.
Jak dla mnie jest również wspomnieniem z dzieciństwa. Przypomina mi dni spędzone u babci.
Dodatkowo cynamon dodaje energii i witalności. Jest także źródłem wapnia, żelaza oraz manganu. Jest przeciwutleniaczem oraz ma działanie antybakteryjne. Natomiast banany są bardzo dobrym składnikiem naszej diety ponieważ zawierają dużo białka oraz są źródłem błonnika. Zawierają również szereg witamin takich jak C, B1, B2, PP, B6 oraz kwas foliowy. Banany są także bogate w  różne minerały np potas, magnez oraz miedź. Więc takie śniadanie jest super bombą witaminową. Zapraszam do spróbowania.

SKŁADNIKI:
* szklanka wody
* pół szklanki kasy kukurydzianej
* odrobinę masła
* jeden banan
* szczypta cynamonu
* 1-2 łyżeczki cukru trzcinowego
Opcjonalnie * trochę mleka



PRZYGOTOWANIE
Wstawiamy wodę. Do gotującej się wsypujemy kaszę. Dodajemy masło i cukier. Gotujemy na małym ogniu przez 10-15 min od czasu do czasu mieszając. Możemy dodać trochę mleka dla jedwabistej konsystencji. Przekładamy do głębokiego talerza, dekorujemy bananem oraz cynamonem. Dla większej słodyczy można dodać kilka kropel soku owocowego.



Smacznego! :)


2 komentarze:

Dziękuję za każdy komentarz. Motywują mnie one do dalszej pracy.
Jeśli równiej masz bloga na pewno do Ciebie trafie.
Konstruktywna krytyka, czemu nie. Tylko nie zapomnij przedstawić się, bo anonimowe hejty mnie nie ruszają ;)

Monika.